Szerző: | Online Marketing

Share Button

Kétségtelen a sikere a közösségi oldalnak. Filozofálni lehet róla, de vitatni nem.

Talán a siker egyik oka az, hogy Zuckerberg valami olyanba tenyerelt bele jó érzékkel, ami valójában látens tömeges igény volt. Valami archetipus jellegű dolog, hogy Jungiánus szemlélettel vizsgáljuk. A világ mindenképpen gyorsuló sebességgel pörög maga körül, és mi meg vele. Anélkül, hogy a hálózatelmélet mélységeibe vetnénk magunkat, azt a hozzám hasonló egyszeri gondolkodó is megérti ebből a tudományból, hogy a lassú korok (mondjuk 50 évvel ezelőttől visszafele) idején kevés nagyon erős kapcsolattal rendelkezett az emberek nagytöbbsége. A szociális hálót valójában ezen aránylag kis számú erős kapcsolatok jelentették. Az életünk terhelését, ezekre támaszkodva viseltük.

Ma azonban ezt felváltotta a számtalan gyenge kapcsolat. Erős kapcsolataink széthullóban. családtagokkal, barátokkal is digitálisan tartjuk a kapcsolatot, ellenben naponta sokszor 20-30 emberrel is váltunk rövid üzeneteket és akár több százzal kerülünk a közösségi felületeken még gyengébb interakciókba. Itt egy like, ott egy hozzászólás az időnk elmegy az eredményeiről visszacsatolás halovány. Azonban ez a számtalan fajta interakció jelenti számunkra a biztonságot. Mivel az életünkben annyi és oly sokféle impulzus ér minket, hogy ezt lehetetlenség volna szűk körben megvitatni. Elemi szükségünk van a sokféle kapcsolatra.  Ez a jelenség nem a facebookal kezdődött, viszont a Facebook lett az egyik nyertese ennek a tömeges igénynek.

Üzleti szempontból nézve ezt, azért érdemes tisztán látni, mert így nem lesznek fals elvárásaink a vállalatunk facebook oldalának követőitől. Akarnak kapcsolatot, de gyengét. Ezért kommunikálni kell, különben nem létezel… de nem kell kétségbeesni, ha nem dőlnek a hozzászólások, és a likeok egyből.  

Ha szükség van némi segítségre, forduljon itt hozzánk bizalommal!

Természetesen, mint minden a Facebook is változik. Ha akarjuk vele kell változzunk és változtatni a facebookos trendek szerint a kommunikációnkat is.

A legismertebb facebook témában publikáló blogon elég komoly számokat kaphatunk a facebookban rejlő potenciálról, illetve villogó vészjelzést arra vonatkozólag, hogy az interakítv videó kommunikáció kérlelhetetlenül helyet kér az asztalon, ahol a vállalatok kommunikációs stratégiája a teriték. Bővebben a számokról és Zuckerberg gondolatairól itt olvashatsz.

Share Button

Last modified: 2017-12-18