Szerző: | Adatvezérelt marketing

Share Button

Sokat hallunk arról, hogy a weboldalunk legyen mobilbarát, legyen reszponzív weboldal, mert akkor több lehet a bevételünk, hiszen azok is tudják használni, akik mobiltelefonról interneteznek… de várjunk csak! Ha meg lehet nyitni a weboldalamat a mobiltelefonon vagy az okostelefonon, akkor az reszponzív weboldal, ugye?

Mit jelent a reszponzivitás?

A reszponzív weboldal méretében és elrendezésében is alkalmazkodik a látogató által használt eszközhöz.

Egy számítógép képernyőjére sok információt tudunk elhelyezni, egy mobiltelefonéra viszont sokkal kevesebb adat fér. Egy reszponzív honlapot a fejlesztők úgy alakítanak ki, hogy ha kisebb a kijelző, akkor kevesebb adatot mutat egyszerre. Erre azért van szükség, mert ha túl sok szöveget és adatot szeretnénk egy tablet vagy egy mobiltelefon kijelzőjén megjeleníteni, akkor olyan pici lesz a szöveg, hogy ezt a látogatóink nem tudják majd elolvasni, illetve a linkek is olyan közel lesznek egymáshoz, hogy ujjunk egyszerre 2-3 linket is lefed, így nem tudunk könnyedén tovább lépni az oldalon.

Mi a reszponzivitás célja?

Ha a képernyőn hosszabb terjedelmű, kisbetűs szöveg szerepel, akkor az olvasáshoz a látogatónak azt majd fel kell nagyítania. Ez eddig nem tűnik nagy problémának, hiszen ha a leendő vásárlónk egyszer, vagy kétszer nagyít, az még belefér a vásárlás folyamatába, nem? De gondoljunk bele: mi történik akkor, ha egy látogató csak a weblapunk főoldalát szeretné elolvasni? És vajon mi van akkor, ha a rajta lévő cikkek, termékek is érdeklik? Minden egyes oldalbetöltésnél újra és újra rá kell nagyítania, amely így már rengeteg időt fog elvenni, így ez nagyban rontja majd a felhasználói élményt. Ezáltal éppen a két legfontosabb kritériumnak nem fog megfelelni, hogy

  • gyorsan,
  • kényelmesen tudjunk informálódni, valamint vásárolni.

Hogy nehezíti meg a vásárlást a reszponzív weboldal hiánya?

Tekintsük át a problémát egy gyakorlati példán keresztül. Ő itt Cuki, az Aquarius Hand céges kutyája.

Cuki, az Aquarius Hand céges kutyája

Kezdünk kifogyni Cuki ételéből, így vásárolni szeretnénk. Hazafelé utazva a buszon, úgy döntünk, hogy megrendeljük, ami kell, elvégre nincs szükség sok információra; pontosan tudjuk, mit szeretnénk, hogy Cuki melyik fajtát szereti.

Betöltődik a weboldal a telefonon, de a képernyőn olyan kicsik a betűk, hogy lehetetlenség bármit is kisilabizálni a szövegből. Pedig a kijelző optimális méretű.

A PetShop főoldala

Azt pontosan látni, hogy a menü bal oldalt van, ezért egyszer ránagyítunk:

A PetShop bal oldali menüje

Még mindig nem látni a szöveget, így még egyszer rá kell nagyítani:

A PetShop bal oldali menüjének nagyítása

Végre megjelennek a termékek, ám a feliratokat továbbra sem tudjuk kibetűzni:

A PetShop termékei és azok feliratai

Újfent nagyítani kell:

Nagyítás a PetShop termékekre és azok feliratára

Szerencsére, ha a termék képére kattintunk, akkor a termék adatlapja akkor is betöltődik, így most elég volt csupán egyszer nagyítani.

A PetShop termékadatlapja

A szöveg itt már viszonylag jól olvasható, ám, ha tovább mennénk a részletes információkhoz, ismét előáll a korábban taglalt probléma: nem tudjuk elolvasni a termék leírását.

A PetShop részletes termékadatlapja

Így ismét nagyítunk…

Nagyítás a PetShop termékadatlapjára

Ezen az oldalon már egy táblázat szerepel, azonban ha látni szeretnénk a termék pontos leírását, akkor azt sajnos már nem fogjuk tudni megnézni, így tovább kell görgetni  a képernyőn.

A PetShop termékadatlap táblázata

Így viszont a következő helyzet áll elő: már nem fogjuk tudni elolvasni a címekhez tartozó adatokat…

Mivel túl sokáig tart a mobilon való vásárlás, bezárjuk az oldalt. Majd inkább otthonról, a számítógép mellől fogjuk megrendelni Cukinak az állateledelt.

Nota bene: Így sokkal nagyobb eséllyel veszíthetjük el a potenciális vásárlóinkat, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy ez egy szimpla, rutinvásárlás lett volna, ahol a vásárlónak minimális információigénye volt.

Ezen cikk írásakor az asztali számítógépről és a telefonról is végigjártuk ezt az utat. Már betéve tudtuk, mi hol van az oldalon, mégis a vásárlás 63%-kal több időbe telt mobilról, mint számítógépről.

 

Hogy néz ki a vásárlás egy reszponzív weboldalon?

Nézzünk egy másik példát? Most a Dixit nevű társasjátékot szeretnénk megvásárolni a Gémklub webshopjából. Ez a weboldal nemcsak reszponzív, hanem mobilbarát is, ergo az elkészítésnél figyeltek arra, hogy milyen eltérés mutatkozhat egy asztali számítógépről, és egy mobileszközről vásárló fogyasztói magatartásában. Úgy alakították ki, hogy a vásárlás folyamata a lehető leggyorsabban és zökkenőmentesebben tudjon végbemenni akár a mobil segítségével is. Ezáltal  nem kell többé nagyítgatni az oldalt, mivel minden tökéletesen látszódni fog még mobilnézetben is.

A weboldaluk megnyitásakor, rögtön egy kereső fogad, ahova könnyedén be lehet írni a keresett játék, esetünkben a  Dixit nevét:


A Gemklub keresőfelülete

A Gemklub keresője

Ezután megjelenik az összes, a terméklistájukban szereplő Dixit társasjáték. Remekül kivehető a termék képe, így azonnal el tudjuk majd, dönteni, hogy akarunk-e most vásárolni. Látni a pontos árat, sőt, azt is, hogy ha bejelentkezéskor jogosultak vagyunk a játék megvásárlásakor bármifajta kedvezményre. (Ez már egy alaposan kidolgozott marketingstratégia része.) Látjuk, hogy készleten van; a nagy “kosárba” feliratú gombnak köszönhetően azonnal meg is tudjuk vásárolni, majd dolgunk végeztével továbblépni a fizetéshez.

 

Dixit

 

A Dixit megvásárlása

 

Reméljük, ezzel a két példával sikerült végre a vásárlók szempontjából is megmutatni, hogy mennyivel egyszerűbb és gyorsabb egy reszponzív, mobilbarát weboldalról vásárolni. Talán most már jobban érthető, miért mondogatják folyton a marketingesek: ez fontos, mivel jelentős mértékben képes növelni a konverziók számát és megnövelni a vállalkozás bevételeit.

Hogy pontosan hogyan néz ki egy reszponzív weboldal, azt egy későbbi írásunkban fogjuk bemutatni részletesebben.


Szeretnéd, ha weboldaladat nagyítás nélkül, akár mobiltelefonon keresztül is végig lehetne böngészni? Szeretnéd, ha vásárlóid gyorsan és könnyedén tudnának tőled vásárolni? És ami a legfőbb: szeretnéd őket megtartani?
Akkor ne habozz, ismerd meg a Weboldal készítés nevű szolgáltatásunkat és vedd igénybe itt!

Ha van véleményed a cikkel kapcsolatban, írd le azt a lent található kommentekben!

Tetszett a cikk? Akkor oszd meg, hogy másokhoz is eljusson az üzenet!

Share Button

Last modified: 2017-11-22