E-commerce tartalommarketing: 7 ok, amiért most kell elkezdened

Szerző: | Adatvezérelt marketing

Share Button

Az e-commerce, avagy az e-kereskedelem manapság népszerűbbé válik, mint valaha. Ez annak is köszönhető, hogy a ma már könnyen elérhető és testreszabható e-kereskedelmi WordPress keretrendszerek (például WooCommerce) lehetővé teszik a több ezer terméket kínáló online webáruházak létrehozását. És nem kell hozzá több éves programozó tapasztalat, azonban magánál az indulásnál azonban erősen javallott egy programozó igénybevétele.

 

 

A tartalommarketing sokrétűségét és előnyeit sokáig csak az egytermékes, vagy a szolgáltatásokat kínáló weboldalak tudták kihasználni, azonban a széles termékkínálattal rendelkező webáruházak gyakran elszalasztották ennek a márkaépítésre gyakorolt hatásait.

A Google, Bing és Yahoo!, valamint a többi keresőmotor a rangsorolási faktorok fő pontjaként a tartalmat (kontentet) tekintik, ami azt jelenti, hogy az organikus forgalmat éppen a releváns tartalmakkal lehet a legjobban növelni. Az organikus forgalom az üzlet hosszú fennmaradásának a titka, ezért kiemelten fontos, hogy az e-kereskedelmi (webáruházak) weboldalak is profitáljanak belőle.

Tudvalevő, hogyha az adott bolt rendkívül széles választékot kínál különböző termékekből, akkor igencsak nehéz rátapintani a tartalomstratégia fókuszára.

A következőkben bemutatunk hét okot, hogy miért javasoljuk a tartalommarketing-stratégia felépítését. Ezek a pontok megmutatják, hogy ténylegesen megnövelhető a vásárlói tábor.

 

1.A tartalommarketing segít megérteni a célcsoportodat

 

Az egész tartalommarketing alapja, hogy megérts a vásárlóidat. (Erről egy korábbi cikkünkben itt írtunk.) A webáruházak tulajdonosai hajlamosak abban a hitben élni, hogy a termékeik magukért beszélnek.

Azonban ez sajnos nem ilyen egyszerű!

Mindenképpen a megfelelő nyelvezettel kell kommunikálni, amellyel felkeltik azon emberek figyelmét, akik érdekeltek lehetnek a termékek vásárlásában.


Kutatas-Banner+Blogcikk

Ön tudja, hogyan dönt az online marketingről. És azzal vajon tisztában van, hogy mi a helyzet a többi piaci szereplővel; a versenytársakkal? Ha tudni akarja, segítse kutatásunkat és töltse ki kérdőívünket!


 

A tartalommarketing-stratégia kialakításának az egyik legfontosabb (ha nem a legfontosabb) feladata az (egy vagy több) buyer persona létrehozása. A buyer persona a terméked számára tökéletes célcsoport megtestesítője. Segít megérteni és láttatni, hogy ki az valójában, akinek el szeretnél adni, és az insightok segítségével könnyebben el tudod érni azt, hogy vásároljanak.

A buyer persona kialakításáról ebben a cikkünkben írtunk részletesen, így arról most nem írunk bővebben.

A buyer persona megléte megadja az irányvonalat és segít fókuszálni nemcsak a tartalomra (kontentre), hanem a termékkínálatra is, ezáltal hatékonyabban tudod megszólítani a célcsoportodat. Tudni fogod, hogy melyik termékbe invesztálj többet, hiszen ismerni fogod a buyer persona igényeit.

A tartalommarketing ezek mellett abban is segít, hogy kapcsolatot építs ki a célközönségeddel. Ezen kapcsolat által meg fogod ismerni az igényeit, mert elkezdenek róla beszélni. Neked csak figyelni kell és moderálnod. Olyan hasznos ötleteket és inspirációkat fogsz tudni szerezni, amelyek segítenek az igények magasabb szintű kielégítésében.

Azaz beléphetsz abba a világba, ahol nem az árakkal, hanem az értékajánlatokkal tudsz versenyezni. Nagyszerű élmények nyújtásával egy hűségprogramot is felépíthetsz, ami által visszatérő vásárlókká válnak az ügyfeleid.

 

2. A tartalommarketing az a platform is lehet, ahol válaszolhatsz a vásárlók kérdéseire

 

Az emberek azért vásárolnak online, hogy

  • megoldjanak egy problémát,
  • leküzdjenek egy kihívást,
  • elérjenek egy célt.

Minden értékesítés a kereslet és kínálat kapcsolatán alapszik. Mivel keresletet (vagy célzottabban igényt) nehezebb létrehozni, ezért javasoljuk, hogy találd meg azt az igényt, amit a saját kínálatoddal teljes mértékben ki tudsz elégíteni.

A tartalom már önmagában a kínálat egy fajtája.

Ha figyeled a különböző kommunikációs felületeken a vásárlóid, vagy leendő ügyfeleid kérdéseit, akkor hasznos insightokat találhatsz az igényeikkel kapcsolatban, majd a jövőben reagálhatsz azokra (akár új termékekkel).

A Google és más nagy keresők az egyik legnagyobb felületek, ahol az emberek kérdéseket tesznek fel. A legtöbb keresési kifejezés kérdés formájában történik. Ha meg tudod válaszolni a kérdéseiket, akkor ingyen szerezhetsz potenciális közönséget a webshopod számára.

A termékoldal title leírása ne “Mit tegyek a narancsbőr ellen?” legyen, hanem inkább írj egy blogcikket például “Hogyan szüntethetjük meg a narancsbőrt egyszerűen 5 lépésben” címmel. Ebben a cikkben az egyik válasz lehet a saját terméked, ami megoldást nyújt a problémára.

Szóval ha van igény a válaszra, és a válasz egy termék, akkor máris el tudod adni a termékedet. Tehát azt javasoljuk, hogy keress olyan kérdéseket, amelyek a termékeidhez kapcsolódhatnak, és válaszold meg azokat őszintén és segítőkészen.

A közönséged pedig, hidd el, növekedni fog. További “vevőgyártó módszerről” olvasnál? Nézd meg, mit írtunk az inbound marketing és tartalommarketing viszonyáról, illetve magának az inbound marketing gépezetének felépítéséről!

 

3. A tartalom fellendíti a belső linkelési stratégiádat

 

A belső linkelés (internal linking) egy rendkívül hatásos, ámde kissé sokak által alábecsült része az on-page SEO-nak.

Hányszor láttál már közvetlen linket egy termékoldalra a webáruházon belüli blogcikkben? Szinte soha.

És hányszor láttál már közvetlen linket egy másik, a témához kapcsolódó hasznos és informatív blogcikkhez a webáruházon belül? Szinte csak ilyennel találkozunk.

A kontent lehetővé teszi, hogy a sok kis darabot egy kollekcióba csoportosítsd, ezzel is megnövelve a többszörös értékesítést. A belső linkek segítenek a potenciális vásárlókat végigvezetni a webáruházban, növelik a visszatéréseket és hitelességet is.

Ha jól alkalmazod a belső linkelést, akkor a tartalom virtuális értékesítővé válik, ami segít megtalálni a vásárlóknak, amire szükségük van. És bármikor elérhető, akár éjszaka is.

 

4. A több tartalom több értékesítési lehetőséget jelent

 

A gyakori és következetes tartalomkészítés a kulcsa a növekvő közönségednek. Ha az emberek tudják, hogy szabályos időközönként és rendszeresen számíthatnak tőled számukra hasznos tartalmakat, akkor meglátod, hogy a követőtáborod exponenciálisan fog növekedni.

Ehhez mindenképpen szükséged lesz egy tartalomnaptárra, amiben tudod vezetni, hogy mikor, milyen tartalmat és kinek kell elkészíteni. Ezt létrehozhatod saját magadnak egy Google Sheets (Google Drive-os) fájlban is, aminek előnye, hogy real-time tudod követni a változtatásokat, azt is, hogy ki által történt a változtatás és mindenki tudja szerkeszteni, aki hozzáfér. Vagy vannak fizetős megoldások is, mint például a CoSchedule.

A Hubpsot kimutatta, hogy azon üzletek, amelyek legalább 16 blogcikket írnak egy hónapban, azoknak 3,5-szer nagyobb a látogatóforgalmuk, mint azoknak, amelyek maximum 4 cikket írnak havonta.

 

e-commerce kontent marketing blogcikk megosztás hatása a forgalomra Hubspot kutatás

Forrás: Hubspot

 

Ez az extra forgalom több potenciális vásárlót jelent, emellett ez az összes extra tartalom több lehetőséget is jelent a termékeladásra (lásd 3. pont). Tehát a tartalomgyártás gyakoriságának növelésével hatékonyabb lesz az e-kereskedelmi üzleted.

 

5. A minél átfogóbb tartalom több vásárlót vonz

 

Az igaz, hogy a tartalom segít abban, hogy minél több potenciális vásárlót szerezz. De ha a fontosabb kulcsszavakra akarsz versenyezni, akkor többre van szükséged mint szimpla tartalomra.

Átfogó és örökzöld tartalmakat kell gyártanod! Az örökzöld tartalommal még akkor is tudsz forgalmat generálni, ha a bizonyos témakör már nem trendi. Emellett azt is észben kell tartanod, hogy mindenképpen hosszabb tartalmat kell készítened, hogy jobb helyezést érhess el a keresőkben.

 

Tartalom hossza szavakban és a keresőkben elfoglalt helyezés kapcsolata

(forrás: SerpIQ)

 

A SerpIQ kutatás azt javasolja, hogy legalább 2000 szavas tartalmat érdemes készíteni, hogy bekerülj a Google első tíz találata közé. Nyilván ezt a kutatást az angolnyelvű országokban végezték, és az a tapasztalat, hogy hazánkban már az 1200 és 1500 szavas cikkekkel is jó eredményt lehet elérni.

Néhány előny, amikért érdemes hosszabb és átfogóbb tartalmat készíteni:

  • a Google és más keresők szeretik a hiteles és átfogó tartalmakat,
  • nagyobb eséllyel fogsz nagyobb forgalmat generálni a long-tail kulcsszavak terén is,
  • a hosszabb tartalmak több közösségi média megosztás és weboldalra mutató viszontlinket (backlink) eredményeznek (ezek mind befolyásolják a keresőkben elfoglalt helyezést).

 

6. A tartalom fokozza a keresőoptimalizálás (SEO) eredményét

 

A SEO szakma állítása szerint a “Kontent a király” (angolul Content is King), mert a bizonyos kulcsszavakra optimalizált és releváns tartalom növeli a weboldal hitelességét és a keresőkben elfoglalt helyezését is. Tehát amellett, hogy a tartalmak segítségével elérheted a közönséged és promotálhatod a termékeidet, növelheted a SEO eredményét is.

A kiemelkedően releváns kulcsszavak kiválasztása és használata a termékednél jelentősen megkönnyíti a felhasználókat, hogy rádtaláljanak. Ma már nagyon sok olyan plugin talalálható, amelyek segítségével könnyen és gyorsan optimalizálhatod az aloldalakat (például a WordPressnél a Yoast SEO bővítmény, amit például mi is használunk).

Ha a tartalom megfelelően van optimalizálva, még szükséged lesz egy jó weboldalstruktúrára és felhasználóbarát navigációs felületre. Ezáltal a tartalom igazán ütős értékesítő felületté válik.

Biztosítsd a felhasználók számára, hogy könnyen elérjék a népszerű termékeket, a kapcsolódó termékeket, a legjobbra értékelt termékeket, valamint a korábban megnézett termékeket és figyeld meg, hogy ez mennyiben segíti megnövelni a bevételedet.

 

7. A tartalom megnöveli a közösségi média megosztásokat

 

Van egy régi közhely, miszerint emberek emberektől vásárolnak. Éppen ezért a személyes ajánlások és a visszajelzések a leghatékonyabb vásárlásnövelő eszközök közé tartoznak. Ez az AARRR tölcsérmodellben az utolsó R (Referral), azaz ajánlás szakaszban javasolt eszközök egyike. Az AARRR tölcsérmodellről bővebben ebben a cikkünkben olvashatsz.

A közösségi média különböző felületei könnyen lehetővé teszik ezen ajánlások és visszajelzések létrejöttét és terjedését.

A Facebook, az Instagram, a Snapchat és a többi a feltörekvő fogyasztói generáció játszóterei, így ha ezekre a felületekre megosztod a tartalmaidat, akkor megismertetheted az üzletedet egy nagy közönség előtt és a már meglévő ügyfeleid is tevékenykedhetnek afféle márkanagykövetként.

És azt se felejtsd el, hogy a keresőmotorok algoritmusai már a közösségi média posztokat is figyelembe veszik. Ezért a több közösségi média megosztás jobb találati helyezést és több organikus forgalmat is eredményez. Ez azt jelenti, hogy a megosztások ma már kétszer olyan hatékonyak a közönségépítésben.

Ha közösségi média megosztásokra buzdítod a webáruházlátogatókat, akkor valójában a user generated content (UGC), magyarul felhasználó által generált tartalom) terjedését is elősegíted. Ilyen UGC lehet például egy komment, poszt, értékelés, ami erősíti a tartalmat folyamatosan fenntartja a tartalom terjedési lendületét. Ha ezek a kommentek, posztok, értékelések ráadásul még pozitívak is, akkor megduplázhatod a továbbterjedést és az emberek jobban megbíznak az üzletedben és szívesebben vásárolnak majd tőled.

Szóval bátorítsd és kérd meg a felhasználókat, hogy kommenteljenek, értékeljenek és osszák meg a tartalmadat. Például hozz létre egy értékelési részt a céges Facebook oldaladhoz és használd ki az abban rejlő lehetőségeket!

Tehát ezek voltak azok az okok, amelyek miatt érdemes a webáruházak számára is tartalmakat készíteni és tartalomstratégiát bevezetni. Mindig gondolj a következőre: a tartalommarketing segít összekötni a potenciális vevőkkel; meggyőzi őket arról, hogy nálad vásároljanak; és növeli a visszatérő vásárlókat és vásárlásokat.

Ha megérted a fenti összefüggéseket, akkor rájössz arra, hogy a tartalommarketing tökéletesen passzol az e-kereskedelemhez is.

 

Ha a fentieket elkezded megvalósítani, akkor olyan bevételnövelő pozíciót foglalhatsz majd el, ami mögött egy fenntartható kereslet és hatékony leadszerző stratégia áll.

 

Ha nem tudod, hol kezdd, akkor olvasd el a tartalommarketing alapjairól szóló írásunkat itt.


 

Tetszett a cikk? Akkor oszd meg, hogy másokhoz is eljusson az üzenet!

Ha van véleményed a cikkel kapcsolatban, írd le azt a lent található kommentekben!

Share Button

Last modified: 2017-12-18